top of page

In 12 weken meer inwoners bereiken, meer interactie en consistenter op social media.

word de meest zichtbare fractie van jouw gemeente of provincie

Je bent onderdeel van een super sterke fractie. Jullie moties worden geregeld aangenomen, weten coalities te smeden voor jullie plannen, maken verschil voor jullie achterban én weten waar jullie voor staan. Toch lukt het maar niet om hier inwoners mee te bereiken via jullie social media accounts.

Jullie komen vaak tijd te kort waardoor jullie content blijft bij een fotootje en een tekstje en klaar is Kees. Resultaat: krekels. 🦗 Frustrerend, I know.

Wat jullie willen is consistent zichtbaar zijn bij inwoners, meer gevarieerde content (a.k.a. een toffe video) en de know-how om dat makkelijker te kunnen doen zonder dat het veel geld kost of zeeën van tijd. Niet alleen in campagnetijd, maar juist ook daarbuiten

SAY NO MORE!

YOU CAME TO THE RIGHT PLACE!

Jullie grootste probleem:
(het gebrek aan) bereik en interactie

Jullie krijgen allemaal mooie dingen voor elkaar in de raad of de staten met jullie moties, plannen en vragen. Maar soms voelt het alsof er niemand is die het ziet, behalve jullie eigen politieke bubbel.


En dat is zonde, want jullie politieke werk en standpunten mogen gezien worden. Door dit te laten zien en meer inwoners hiermee te bereiken, leg je namelijk een sterke basis voor jullie eerst volgende verkiezingscampagne. En daar komt bij: democratie en politiek zijn veel te belangrijk om het te verstoppen.

Dat voelen jullie ook en daarom willen jullie de social kanalen beter gaan inzetten. You came to the right place.

Maar dat bereik en die input en reacties van inwoners krijg je niet door simpelweg even op een ander tijdstip te posten, een andere hashtag te gebruiken of die ene magische instelling in te schakelen waarvan we allemaal willen dat die bestaat. 😉

Daarvoor is iets anders nodig...

LauraKersten-mei-22.jpg

DIT IS WAT JULLIE  NODIG HEBBEN OM

VAN 'ROEPEN IN DE WOESTIJN' NAAR DE MEEST ZICHTBARE FRACTIE OOIT TE GAAN

Je mist een strategie, een die precies past bij jullie fractie, standpunten en doelgroepen. Daarnaast kost het jullie nu veel tijd om die ene video te maken (want hoe the h*ll werkt editten) of een motie te vertalen naar een mooie visual (je loopt uren te priegelen in Canva voor 2 likes).

Meer interactie en bereik krijg je voor elkaar door te starten met een basis die op orde is, door te oefenen met het maken van content zoals video's, visuals en teksten en hier consistentie in te krijgen door het veel te doen en te leren van je cijfers.

Zo zorg je voor die stijging van je interactie en je bereik.

In het strategietraject zorgen we samen voor die stijging. Met begeleiding, hulp en feedback van mij. Zodat je niet alleen weet waar je moet beginnen, wat je precies moet doen maar ook accountability en feedback krijgt (zodat je niet vast komt te zitten).

IMG_1333.jpg
IMG_1334.jpg

Laura heeft onze fractie geholpen om meer engagement te bereiken met onze volgers en ons anders laten kijken naar het gebruik van social media. Zo hebben we geleerd dat we niet altijd hoeven in te spelen op de actualiteit, maar dat we ook mogen posten over minder actuele zaken, die wel onze standpunten onderschrijven. Bedankt Laura!

- Gemeenteraadsfractie G40 gemeente.

introducing...
het Strategietraject

LauraKersten-mei-13.jpg

Het strategietraject is 1 op 1 traject voor jouw fractie met persoonlijke begeleiding, ondersteuning en feedback waarbij je toegang krijgt tot:

  • Mij als jouw social media wingwoman en adviseur, ik ben er echt voor al jouw vragen en twijfels gedurende deze 12 weken.

  • Social media accounts die zo ingericht zijn dat mensen ze willen volgen. We zorgen ervoor dat alles goed staat. 

  • We creëren samen consistentie doordat ik je accountable hou voor de plannen die we maken. Hoor ik niks van jou? Dan hoor jij van mij. 😉

  • Van politiek jargon naar leuke content wordt een eitje omdat ik meekijk op al je content, video's en teksten die je aan me voorlegt en begeleiding. Zo leer je van mijn creatieve brein en doe je het binnen no-time zelf.

  • Je hebt altijd inspiratie voor content omdat je toegang krijgt tot mijn programma's zoals ContentClub, mijn e-book én de Instapoliticourse.

In 12 weken heeft jullie fractieaccount meer interactie en een groter bereik. Daarnaast hebben jullie dé skills in huis om gemakkelijk leuke en aansprekende content te maken.

Jullie politieke werk, resultaten en standpunten zijn veel te belangrijk om te verstoppen.

Ons bereik is ontzettend vergroot en we weten nu hoe we dat kunnen vasthouden. Gedurende het traject leerde we steeds beter hoe we dingen zelf konden gaan doen. En daar hebben we nu ook mooie formats voor.

- Anna en Hanneke, Fractiemedewerkers CDA Fryslân

Ontwerp zonder titel (19).png

dit is wat we samen gaan doen ⤵️

FASE 1 | BASIS OP ORDE

We halen de accounts van jouw fractie door de wasstraat en stellen alles zo in dat jullie profiel een volgersmagneet wordt. Daarnaast zorgen we voor een duidelijke inhoudelijke profilering, een contentplan én een planning die ervoor zorgt dat je consistent bent.

IMG_D2F0ABF27539-1.jpeg
IMG_A019125CF550-1.jpeg

FASE 2 | CONTENT IS KING 👑

Ik geef je alle kennis die je nodig hebt om video's te maken, goede visuals te maken in Canva en pakkende teksten te schrijven. And the best news is: ik help je hierbij. Zo werken we samen aan je skills, krijg jij persoonlijke uitleg en heb je meteen een product dat je kan gebruiken om jouw motie, plan of statement online te laten shinen.

FASE 3 | DO IT YOURSELF (MET ZIJWIELTJES) 🚲

Als alles goed staat en je alle kennis en ervaring in huis hebt om zelf content te maken die zorgt voor interactie én bereik, ga je zelf aan de slag. Maar vrees niet! We maken nog steeds samen een planning, je kan mij te allen tijde vragen stellen en om feedback en hulp vragen. Ik ben right on your side!

IMG_1211.jpg
Schermafbeelding 2024-06-21 om 11.52.14.jpeg
Schermafbeelding 2024-06-20 om 09.59.25.png

Het traject heeft geholpen met onze berichtgeving stroomlijnen, waardoor het duidelijker is waar wij voor staan en wat ons verhaal is. Ook heeft het meer interactie opgeleverd met onze accounts, waardoor we een groter bereik hebben.

- Bregje Hoed, Fractiemedewerker D66 Groningen

strategietraject

  • Tijdens de strategiesessie van ongeveer 2,5 uur gaan we aan de slag met jouw social media strategie en de skills die jij wilt leren. We kijken naar je positionering, je verhaal je doelgroep en plannen content in voor de vier daaropvolgende weken.

  • Na 4 en 8 weken een coachingcall van een uur, waarin we de voortgang bespreken en we sparren over de uitdagingen die je ervaart. Ook kijken we naar je agenda en plannen we content in voor de weken die erop volgen.

  • Tussen de verschillende sessies door heb je mij als wingwoman. Ik werp een blik op je content als je dat wil, spot kansen waarmee jij een stapje voor hebt op de concurrentie en ben kritisch op je teksten. Je mag mij onbeperkt vragen stellen via een trellobord of WhatsApp die ik op maandagen, woensdagen en vrijdagen beantwoord.

 

  • Daarnaast ontvang je mij e-book 'Social media kickstart voor de politiek' t.w.v. € 27 en krijg je toegang tot de online cursus 'Instapoliticscourse' t.w.v. € 197 en contentclub t.w.v. € 197.

StudioPhylicia_Laura_80.jpg

Praktische tips, strategisch meedenken en soms een beetje aanmoediging - in het 1:1 traject kwamen die drie ingrediënten precies goed bij elkaar. Ik weet beter wat er mogelijk is met sociale media, en ben het mede dankzij Laura's enthousiasme ook nog eens veel leuker gaan vinden om te delen waar ik mee bezig ben. Dikke aanrader!!

- Lydia Vlagsma, Beleidsmedewerker VN-verdrag Handicap & Onderwijs, Iederin

image.png

Meet jouw online wingwoman voor de komende 12 weken...

Toen ik voor het eerst aan de slag ging voor een wethouder bereikten we met onze posts vooral haar partijgenoten, familie en fanatieke ambtenaren. Maar dat was natuurlijk niet het doel: we gingen juist voor die inwoner.⁠

Dus als de wiedeweerga keerde ik elke steen om, op zoek naar alle informatie die er maar te vinden was over Instagram, Facebook, branding, you name it.⁠

Door alles wat ik had geleerd toe te passen groeide het account tot meer dan 1.000 volgers en kwam er steeds meer interactie op gang.

Sindsdien hielp ik gedeputeerden, raadsleden, Europarlementariërs aan werkende strategieën waarmee zij hun doelgroep effectiever bereiken en zo meer interactie en gesprek hebben met inwoners. Daarnaast werkte ik als social media adviseur voor verschillende ministers.

 

Met al deze ervaring en kennis op zak kan ik ook jou helpen zodat je meer inwoners bereikt.

LauraKersten-mei-4.jpg
  • Hoe werkt de intake?
    Wanneer je jouw social media scan hebt aangevraagd, ontvang je een intakeformulier met een aantal vragen. Naar aanleiding van jouw antwoorden hebben we telefonisch een kort gesprek waarin ik mogelijk nog een aantal vragen aan je stel en het verdere verloop toelicht.
  • Hoe lang doe je over de social media scan?
    Ik scan je content van de afgelopen twee maanden en de opzet van je accounts grondig. Op deze manier kan ik jou de meest waardevolle adviezen geven. Ik ben hier maximaal 2 weken mee bezig. Na deze twee weken ontvang je een mooie PDF met daarin de resultaten, tips en adviezen. In een telefoongesprek van 45 minuten licht ik de adviezen toe.
  • Kan ik naar aanleiding van de scan ook nog met je sparren?
    Tof dat je met me wil sparren! In dat geval is de strategiesessie mogelijk iets voor jou. Deze vind je hier: www.kleuropdewangen.nl/diensten/1-1-strategiesessie
  • Op welke manieren kan ik betalen?
    Wanneer je jouw social media scan hebt aangevraagd, ontvang je van mij een factuur met betaalinstructies. Ben je raads-, kamer- of statenlid? Dan kan je mogelijk gebruik maken van een persoonlijkontwikkelingsbudget!

Van harte gefeliciteerd!

Je bent aan het einde van de pagina en je hebt dus alle informatie! Twijfel je of het strategietraject écht de goede keuze voor je is? Of heb je een vraag? Stuur me een whatsappje! Heb je meteen m'n telefoonnummer. 😉

 

Ik beantwoord de vragen persoonlijk. ❤️

LauraKersten-mei-20.jpg
bottom of page