top of page

Ik help jou en jouw college aan alle

SOCIAL MEDIA DO'S & DON'TS

zodat jij meer bereik hebt onder inwoners, online kan laten zien wat je doet én de plank niet misslaat.

Daar sta je dan: de beëdiging is achter de rug, je hebt je inwerkprogramma voor een groot deel gehad en nu ben je echt klaar om samen met de burgemeester en je nieuwe wethoudersteam de komende vier jaar flinke stappen te gaan zetten. En dat wil je natuurlijk niet onder de radar doen. Je wil laten zien wat je doet, inwoners betrekken bij je werk en zichtbaar zijn in de gemeente zodat inwoners je weten te vinden. Maar hoe?

 

In jouw college is iedereen in verschillende mate actief op social media. De ene is vooral actief op Instagram, de ander stuurt af en toe een tweet en weer iemand anders doet nog weinig maar wil wel. Jullie willen er allemaal wel meer mee doen, maar jullie vinden het ook spannend: "Wat zijn de do's en dont's op social media als bestuurder?" "Hoe kan ik social media zo inzetten dat het voor me werkt?" en "Hoe ga ik om met negativiteit en haat?"

DON'T WORRY!

YOU CAME TO THE RIGHT PLACE!

StudioPhylicia_Laura_80_edited.jpg

denk je eens in...

hoe zou het zijn als...

...je zou weten wat je wel en niet kan doen als bestuurder op social media waardoor je niet bang bent dat social media tegen je gaat werken maar juist een bijdrage levert aan jouw werk als wethouder of burgemeester.
 

...je niet meer afhankelijk bent van je woordvoerder of communicatieadviseur om zichtbaar te zijn op social media.
 

...je precies weet wat je nog moet aanpassen aan jouw social media accounts om meer inwoners te bereiken en aantrekkelijkere posts te maken.
 

...je plezier krijgt in social media en het niet meer voelt als iets wat veel tijd kost en maar weinig oplevert.
 

...je iemand hebt die jouw social media kanalen grondig analyseert en je voorziet van persoonlijke tips en handvaten op alles wat je op social doet en feedback geeft zodat je sneller meer leert.

 

Klinkt goed toch? Ik kan je daarbij helpen.

IK ZAG VAN DICHTBIJ HOE LASTIG HET IS OM JE ALS BESTUURDER EEN WEG TE BANEN DOOR DE JUNGLE DIE SOCIAL MEDIA HEET...

Toen ik voor het eerst aan de slag ging voor een wethouder bereikten we met onze posts vooral haar partijgenoten, familie en fanatieke ambtenaren. Maar dat was natuurlijk niet het doel: we gingen juist voor die inwoner.⁠

Dus als de wiedeweerga keerde ik elke steen om, op zoek naar alle informatie die er maar te
vinden was over Instagram, Facebook, branding, you name it.⁠

Maar destijds was er nog vrijwel niets bekend over hoe je als bestuurder social media op een effectieven manier in kon zetten. Ik moest het wiel uitvinden.

StudioPhylicia_Laura_65.jpg
StudioPhylicia_Kleuropdewangen_2022_58.jpg

...MAAR IK ZAG OOK HOEVEEL HET OPLEVERT WANNEER JE ALS SOCIAL MEDIA SUCCESVOL INZET.


Door alles wat ik leerde toe te passen groeide het account tot meer dan 1.000 volgers en kwam er steeds meer interactie op gang. Mensen zochten toenadering tot de wethouder via social media wat niet alleen goed was voor haar netwerk, maar ook kansen op voor de gemeente opleverde.

Sindsdien help ik ministers, gedeputeerden, raadsleden en Europarlementariërs aan werkende strategieën waarmee zij hun doelgroep effectiever bereiken en zo meer interactie en gesprek hebben.

met deze kennis en ervaring kan ik ook jouw college helpen!

Het collegepakket

  •  Op een dag dat het jou en de rest van je college uitkomt kom ik langs om jullie een masterclass van ±1,5-2 uur te geven. Hierin neem ik jullie mee in de wereld van social media en focussen we ons op hoe je social media zo in kan zetten zodat het bijdraagt aan jouw werk als bestuurder. Wat is het belang van een college dat actief is op social media? Wat zijn trends en ontwikkelingen op het gebied van social media? En wat zijn 'do's and don'ts' als bestuurder op social media?

  • Voor ieder collegelid verzorg ik een persoonlijke social media scan met een analyse van zijn of haar social media kanalen en handleidingen en instructies die ik mee stuur waarmee jullie ze zelf kunnen implementeren. Denk aan tips en concrete handvaten met betrekking tot:

    • de opzet van de profielen;

    • de berichten die worden geplaatst en;

    • de interactie met volgers.

 

  • Daarnaast ontvangen jullie allemaal mijn e-book 'Social media kickstart voor de politiek' t.w.v. € 27.

StudioPhylicia_Kleuropdewangen_2022_93.jpg

Kosten zijn vanaf € 4.500,-, exclusief btw en reiskosten.

OVER LAURA

Ik ben Laura en ik wil jou helpen om meer impact te maken op social media. Ik geloof wanneer jij jouw politieke verhaal omzet naar relevante en waardevolle social media content, je jouw doelgroep bereikt en zij de interactie met jou aangaan.

Ik ben een bonk aan enthousiasme, creativiteit en ken de politiek-bestuurlijke realiteit (hé, dat rijmt!). Mijn missie is om jou te helpen via social media je bereik en impact te vergroten om op die manier meer mensen in aanraking te laten komen met de politiek. Dit doe ik door jou te voorzien van strategieën, kennis en tools om jouw social media kanalen optimaal in te zetten.

StudioPhylicia_Laura_15.jpg

Benieuwd of dit iets voor je is?

bottom of page