top of page
Leer hoe jij jouw politieke merk neerzet op Instagram zodat je jouw doelgroep bereikt en meer interactie met hen hebt.
De.png

INSTAPOLITICSCOURSE

Als politicus (in spé) maak jij dagelijks impact. Moties schrijven, debatten voorbereiden, op werkbezoek gaan, campagne voeren. Je werkt keihard voor de resultaten die je behaalt en dit wil je delen met de wereld. Het liefst op Instagram. Je vindt dat één van de leukste platforms en je wil daar graag een groter publiek opbouwen.

Dus, daar zit je weer, na je raadsdebat, te priegelen aan die Instagramstory om de tekst goed in beeld te krijgen, je videootje te ondertitelen en je tekst zo volledig mogelijk te krijgen. Ben je eindelijk klaar, plaats je het online en dan... NIKS. Of ten minste, Oma Riet, je buurvrouw en je fractiegenoten hebben het geliked. Maar dat was niet precies wat je voor ogen had.

Je baalt.

Want jij wil wel graag meer contact met die inwoner, gezien worden door organisaties die zich bezighouden met dezelfde problemen als jij en een publiek opbouwen. Mensen laten weten wat jouw plannen zijn, wat de resultaten die je hebt behaald en vertellen waarom ze – bij de aankomende verkiezingen - absoluut op jou moeten stemmen.

"De tips over het soort content dat je kunt plaatsen en de verschillende functies van het delen van posts, story's zijn heel waardevol. Het nut van hashtags was ook wel een eyeopener. Voor mij als beginner is 't een compleet pakket."

StudioPhylicia_Laura_85.jpg

MAAR HÉ,
STEL JE EENS VOOR DAT...

  • ... inwoners, journalisten en belanghebbende partijen jou weten te vinden als ze vragen of ideeën hebben. Je krijgt DM's binnen die jij kan gebruiken als input voor je politieke werk.
     

  • ... je nieuwe volgers aan weet te trekken die precies in jouw doelgroep vallen. Zodat je niet alleen maar aan het communiceren bent met die ene verre kennis, je achterneefje en je moeder. 😉
     

  • ... je geen tijd meer weggooit door eindeloos je posts en stories te perfectioneren omdat je precies weet wat je moet doen. Niet meer eindeloos priegelen op dat kleine schermpje van je telefoon, maar je tijd steken in dingen die daadwerkelijk iets opleveren.

Jouw politieke werk mag gezien worden. Sterker nog, moet gezien worden!

NA HET VOLGEN VAN DE INSTAPOLITICSCOURSE...

Weet jij precies hoe jij jouw bereik onder jouw doelgroep - en daarbuiten - kan vergroten.

Heb jij je Instagramaccount zo ingericht dat het precies laat zien wat jij belangrijk vindt en waar je voor staat. Hierdoor trek jij volgers aan die precies in jouw doelgroep vallen.

Heb jij alle know-how in huis over hoe jij jouw politieke verhaal doorvertaald naar content die impact maakt.

Verspil jij geen tijd meer op Instagram door taken te doen die jou geen resultaat opleveren. Oftewel: je weet wat je moet doen om resultaat te behalen.

IMG_9387.jpg
IMG_9388.jpg
IMG_5450.jpg

IK HEB OP PRECIES HETZELFDE PUNT ALS JIJ GESTAAN...

In 2017 werkte ik als junior woordvoerder bij een G4 gemeente. Toen er een nieuw college aantrad, was er één wethouder die heel graag meer wilde doen op Instagram. Ik werd naar voren geschoven, maar had nog geen idee hoe ik daadwerkelijk resultaat kon boeken.

 

Ik stortte mij volledig in de materie en zocht naar manieren waarop ik politici – in dit geval wethouders – succesvol kon profileren op Instagram. En in 2017 was daar nog precies NIKS over te vinden.

Inmiddels help ik al 7 jaar bestuurders en politici om zichtbaarder te worden op Instagram. Van ministers tot wethouders en van raadsleden tot Europarlementariërs. Keer op keer heb ik mogen zien dat het écht mogelijk is om jouw doelgroep aan te spreken, naar je toe te trekken en aan je te binden op Instagram.

 

Ik moest alles from scratch uitzoeken. Ik maakte deze cursus zodat jij het wiel niet opnieuw uit hoeft vinden. Deze cursus is écht de cursus die ik had willen hebben toen ik net begon.

DE INHOUD VAN DE CURSUS

MODULE 1

Een sterk politiek merk

In deze module leer je welke onderdelen er in jouw politieke merk moeten zitten en hoe je deze verwerkt in de opzet van je instagramaccount zodat jij jouw doelgroep aantrekt.

MODULE 2

Jouw doelgroep

Na deze module heb jij jouw doelgroep in kaart gebracht, weet jij precies wie er in jouw doelgroep zitten en voelt het hebben van een doelgroep niet meer als beperkend.

MODULE 3

Content maken

In deze module leer jij welke 4 typen content onmisbaar zijn op jouw instagramaccount en hoe jij politieke momenten (moties, interviews, statements etc.) vertaald naar Instaproof content.

MODULE 4

Zien en gezien worden

Na deze module weet jij precies hoe jij pro-actief de interactie aangaat zodat jij toegankelijk en benaderbaar wordt voor je doelgroep en zij ook sneller de interactie met jou aan gaan.

MODULE 5

Tools voor meer interactie

Aan het eind van deze module heb jij alle tips and tricks op zak om de interactie bij jouw posts en stories te verhogen. Ook deel ik een paar van mijn beste growth hacks met je.

Bonussen

Verder heb ik een paar mooie bonussen voor je toegevoegd:

Extra downloads

Instagramstoryscripts

Canvatemplates

Stop met tijd verspillen aan het priegelen aan video's en stories en ga die dingen doen die zorgen voor meer interactie met die inwoner!

Instapoliticscourse - Visual Plug & Pay (1).png

De Instapoliticscourse is een online videocursus met 22 video's, verschillende opdrachten zodat je jouw opgedane kennis meteen toepast, Instagramstoryscripts die je meteen toe kan passen, Canvatemplates zodat jij mooie visuals kan maken en nog meer extra downloads zodat jij over alle kennis beschikt die je nog hebt. Je krijgt hier zes maanden toegang tot.

Instapoliticscourse - Visual Plug & Pay (1).png
  • 6 maanden toegang tot de online leeromgeving

  • 5 modules

  • 22 video's

  • 13 extra downloads

  • Cursus volgen op je eigen tempo.

€197

Of in 2 termijnen van €99

IMG_5025 2(1).jpg
IMG_5033(1).jpg
IMG_5451.jpg
  • Hoe werkt de intake?
    Wanneer je jouw social media scan hebt aangevraagd, ontvang je een intakeformulier met een aantal vragen. Naar aanleiding van jouw antwoorden hebben we telefonisch een kort gesprek waarin ik mogelijk nog een aantal vragen aan je stel en het verdere verloop toelicht.
  • Hoe lang doe je over de social media scan?
    Ik scan je content van de afgelopen twee maanden en de opzet van je accounts grondig. Op deze manier kan ik jou de meest waardevolle adviezen geven. Ik ben hier maximaal 2 weken mee bezig. Na deze twee weken ontvang je een mooie PDF met daarin de resultaten, tips en adviezen. In een telefoongesprek van 45 minuten licht ik de adviezen toe.
  • Kan ik naar aanleiding van de scan ook nog met je sparren?
    Tof dat je met me wil sparren! In dat geval is de strategiesessie mogelijk iets voor jou. Deze vind je hier: www.kleuropdewangen.nl/diensten/1-1-strategiesessie
  • Op welke manieren kan ik betalen?
    Wanneer je jouw social media scan hebt aangevraagd, ontvang je van mij een factuur met betaalinstructies. Ben je raads-, kamer- of statenlid? Dan kan je mogelijk gebruik maken van een persoonlijkontwikkelingsbudget!
bottom of page